Google Translator

Wednesday, December 24, 2014

Nak rehat kejap je...

OK. Lama betul tak menulis di sini. Banyak sebenarnya yang berlaku dan memang banyak yang saya nak share. Tapi kesuntukan masa yang amat sangat. Saya tidur pun tak cukup tau. Sebab tu makin bertambah berat badan. Motif? Eh! Betul OK, memang ada kajian tentang kaitan antara tidur yang cukup dengan penurunan berat badan. I read it in one magazine back when I was in the UK.

Penatnya minggu ni. Tadi pagi bangun kul 3am, untuk study & siapkan lecture notes. Mantap sangatkan. Sadis sebenarnya. Bilalah boleh tidur dengan enak tanpa perlu memikirkan "Oh! Lecture notes/soalan kuiz, soalan exam, grading, bla bla bla tak siap lagi"

Ngadap komputer kul 3.20am kot baru start buat lecture notes. Terpaksa mencari inspirasi dulu. Mana lagi, haruslah di Pinterest. Dapatlah motivasi (kononnya) bila menengok orang share hasil quilts yang cantik, cara-cara buat baja organik (senang je ok, cuka+garam+air, sukatan boleh google), cara-cara mengemas rumah (over sgtkan), etc.

Pagi tadi sebelum pergi kerja, dalam hati dah berazam, habis je kelas, aku nak buat kuak lentang. Yiahooo... Tapi bila habis kelas, tengok atas meja, eeuuww... selambak lagi grading tak siap, carry marks tak release padahal bebudak exam hari Sabtu ni.

Oh! Sebelum tu, habis kelas tu saya order pizze untuk students. Ala, enam orang je pun studentsnya.Sebenarnya saya dihantui rasa bersalah dengan student sebab asyik tunda je kelas. Kononlah kelas postgraduate (PG), lantas saya pun sesedap rasa tunda. Tak suka sebenarnya tunda-tunda kelas ni, tapi memang semester ni saya rasa mcm tak sempat nak bernafas dengan teratur. I HATE to be UNORGANISED! Itupun kawan-kawan lecturer ni kata Dilla is sooo organised. Nangis mendengar pujian itu. Huk Huk... Jadi demi mengurangkan rasa bersalah itu, lantas saya pun membelanja mereka makan pizza. Jahat ke? Tak kot. Hahaha...

Dahlah. Nak sambung grading. Hari ni kena balik cepat. Esok cuti Krismas. Aku tidak mahu terkandas di dalam kesesakan jalan raya. Errk!

P.E.N.A.T!!!

Thanks for reading :)

No comments: