Google Translator

Wednesday, January 2, 2008

Aku hanya cinta kamu.. (duhhh!!!)

"Saya tau dia memang sayang saya kak. Saya pun sayang dia. Sebab tu saya tak kisah kalau kita orang gaduh sebab nanti akan baik balik."

Maaf ye, itu bukan sedutan drama SEMBELIT keluaran usop selam tu. Mahupun drama2 syahdu keluaran rosam nor tu.

Itu adalah sedutan perbualan saya dgn sorang gadis(hope so!) yang bekerja di sebuah salon.

Baru-baru ni saya pegi buat facial treatment. Tak pernah buat pun kat situ. Kebetulan ada waktu yg boleh dibazirkan sementara nak tunggu suami saya habis keje & balik rumah sama2.

Elok je saya baring kat katil & bersedia untuk dirawat wajahku ini, budak perempuan pekerja salon tu ajak saya berborak. Uiisshh.. peramah sungguh. Baguslah dia peramah, tak sombong. Cuma cerita2 dia tu.. aduuhh.. pening kepala saya nak dengar.(my problem is, I can't just listen. I will think about whatever people said to me & analyze it)

CERITA 1
as(adik salon): akak apa plan tahun baru?
me: dok rumah je. awak?
as: saya ni plan nak bertunang.
me: bila?
as: kalau ikutkan masa raya haji hari tu. tapi bakal bapa mertua saya meninggal, terpaksa tangguh.
as: tapi tak tau la kak, saya skrg ada kawan dgn orang lain.
me: ??? cepatnya awak berubah hati?
as: saya berubah hati ada sebab kak.
* then she went on & on about her supposed boyfriend. About his betrayal, about his rudeness -boypren ni pernah maki hamun dia, about his unromanticness(is there such word?), but above all he is caring & loving(???), etc.
me: pada saya kalau dia sanggup ckp macam tu, dia tak respect awak.
as: mmg la kak. tapi bila dia ckp macam tu, maknanya dia tgh marah sangat la tu.
*i feel like shaking some sense into her

CERITA 2
as: skrg yg saya kawan tu, polis.
me: uhumm..
as: baru je kenal. tapi dia kata kalau saya setuju, dia memang nak ajak saya kawin.
me: uhumm.. bagusla tu..
*huh!do i really say that?!
as: dia kata bila dah kawin nanti, dia akan sediakan sediakan semua kemewahan untuk saya. rumah, kereta, semua2 lah..
me: (all i was thinking is he must have take money on the side.. but i don't dare telling her)
as: tapi tak tau la kak. polis ni tak bole percaya sangat.
me: (hahaha... that's what you said. but i can see thru you that you sort of hoping for him)
as: malam ni nak keluar makan dgn dia la. tapi kejap je. sebelum 9.30 mlm. lepas tu dia keje.

CERITA 3
as: saya pernah keluar dgn sorang lelaki ni kak. keje drebar hakim. dia kata dgn duit yg dia ada, dgn apa yg dia ada, dia bole dapat mana2 pompuan.
me: drebar hakim?????????
as: ala kak.. drebar yg swasta ni. banyaklah gaji dia.
* she must have heard my unspoken question.. hehehe..
as: kalau keluar sama, tangan dia tu letak kat punggung saya. bila saya mengelak dia letak atas bahu. bila saya elak lagi, dia kata " eleh.. itu pun tak bole". saya tak suka ( i was ready to give her point for that but..) kalau nak romantik pun, pegang tangan cukup la.
*Nauzubillah.. apa nak jadik dgn masyarakat Islam kita ni, pegang tangan tu dah dikira biasa.
as: berlagak kak. dia kata dia takkan tunduk dgn mana2 pompuan. sekali tu masa saya keluar dgn dia, naik motor saya nak tunjuk kat dia. lelaki macam mana hebat sekalipun, tetap akan kalah dgn pompuan. Saya sengaja je peluk pinggang dia. Kejap je, pastu dia kata. "as buat apa ni? abang tak tahan"
me: ( i was dumbstruck by her statement! tak terkata aku. )
as: esoknya dia ajak saya keluar lagi. tapi saya tak nak dah. saya pernah tanya dia, kalau abang bole dapat mana2 perempuan, kenapa kawan dgn ayu? dia kata "ayu lain. pompuan2 yg abang kenal semuanya materialistik.
*up to this point, i just can't withhold my opinion any longer.
me: huh! dia mengayat la tu. dia saja je nak bagi awak perasan. saya bole guarantee la yg dia dah pernah tidur dgn pompuan2 tu.

I think 3 stories are enough. Listening to her endless stories does make me wonder.
1-How does she met all those jerks?
2-How can she think the way she thinks ( insiden peluk pinggang tu)
3-How can she stay in an emotionally abusive relationship?
4-She's 21 years old. Why does she waste her time knowing those jerks?
5-I think each of us does have some vibe(a.k.a aura) which attract people to us. So if we were approached by the wrong type of people, we must have been sending a wrong vibe.
6-What have our media ( local& global) done to our youngsters? Most of these teenagers seem to think 'they can't survive without boypren-gepren relationship'
7-Apalah nak jadi dgn saudara Islamku... :(

to be continued...(maybe)

4 comments:

Anonymous said...

Ala bebudak muda ni asyik nak keseronakan saja, padahal there are so many things that they could achieve at that age. Betui tak dilla husin?

Dilla said...

sad,
u r absolutely rite. tapi keseronokan tak menentu hala ni la yang bole memusnahkan masa depan diorg. I can't help wondering 'what if' one of those jerk rpae her ( with or without her consent). what will she be? one of the statistics? :((

Jannah Ibrahim said...

Something wrong somewhere up there in her brain... maybe she needs chemoteraphy kots...That's how a typical Malay gal thinking..no wonder la mcm2 cerita masuk kat sok kabar mingguan Malaysia segmen singkapan kehidupan tuh...
that's only one way after dropped off from school===> get a man..get married.. someone that can give you evrything..lure them with your charm ..dare them ..but at last confused sendrik.. sape yg rugi..dah kasik ringan2..

Aku said...

bila masa suzie keje saloon????