Google Translator

Monday, November 16, 2009

Gila Kraf

Kelmarin hari Sabtu, suami dan saya pergi ke Boundary Mill Shiremoor. Kononnya kami nak check out harga pinggan mangkuk keluaran Portmeirion, tapi bila tiba kat situ, salesgirl tu cakap diorg dah tak jual Portmeirion. Aiseh... terpaksalah kami pergi ke Stoke-On-Trent yg jauh itu kalau nak beli serving dishes Portmeirion yg cantik meletop tu. Itupun kalau ada sales, kalau tak 'Portmeirion Dalam Anganku' sajalah jawabnya.
Note: Stoke-On-Trent: kawasan perindustrian pinggan-mangkuk (pottery) di UK.


Satu perkara yang sangat best kat Boundary Mill Shiremoor ni ialah harga barang-barang kraftangannya. BEST SANGAT-SANGAT!!! Dengan designer papernya, designer ribbonnya, stickers, kerta-kertas yg bermacam gaya; ada kertas yg ada effect baldu, kertas yang boleh dihaluskan macam kita gosok papan dengan kertas pasir tu. Memang bermacam-macam. Oh! By designer paper I mean Laura Ashley's papers, Amy Butler's Papers & other top designers. Kebiasaannya kertas-kertas yg didesign oleh mereka ni sangat mahal. Jadi kalau saja-saja nak keronyok-keronyok, minta ampun maaf. Kalau sesiapa yang suka buat kad, kotak & kraf-kraf menggunakan kertas, Arts&Crafts section kat sini memang heaven.


Melambak pilihan, sampai tak terpilih. Cuma duit je batasannya.

Yummylicious designers' papers.


How I wish I can have all these stickers...
Hah! Kertas khas untuk boys pun ada :P


The Laura Ashely Collection (yg kat atas tu yg ada velvet effect tu)... delicious!


Saya betul-betul tak keruan memilih. Kalau ikut hati memang saya nak borong kertas-kertas yang cantik-cantik tu. Tengok kertas pun saya dah rasa bahagia. Tapi memandangkan 2 minggu lepas kami dah ke kedai bernama Hobbycraft dan saya pun beli sejilid designer paper, saya terpaksa menahan nafsu bershopping ini. Sadis! Demi untuk memuaskan hati, saya beli jugak stikers yg sangat comel, ada guli-guli kecil dalam stikers tu. Yummy!



Stickers that I bought. Sooo cute...

3 comments:

moksudah said...

comelnya stickers!

kat sana rambang mata woh soping barang2 craft nih :D

Unknown said...

wah! syioknyaaaa!!!!!

dilla.. kalu ada sale portmeirion tlg beli pinggan lawa2 utk display bleh ;)

Dilla said...

wa'ah: i just found free digital scrapbooking websites. lots of patterned paper there. check this out:
http://www.shabbyprincess.com/

ju: nak kirim utk display saja? ;) hehe.. buleh.. no problem. bila kami nak pegi nanti, saya bgtau. :)