Google Translator

Monday, May 2, 2011

Rumah Beg Plastik & Bantal Pelangi

Dari pagi sampai ke malam hari Sabtu saya memotong kain. Cadangnya nak buat burp cloth, barut dan bantal. Dah kebetulan memotong kain tu, saya potong juga kain untuk buat bekas isi plastik-plastik. Dah siap potong-potong semua, tengah asyik menjahit, jarum mesin patah. Patah pulak dah malam-malam hari. Mana ada kedai buka jam 10 malam. Ahad memang sah-sah la kedai yang menjual jarum tu tak buka. Sebelum jarum mesin tu patah, sempatlah saya menjahit bekas letak plastik beg ni. Saya dah buat dulu, yang saya recycle kemeja tu (ada cite kat sini) tapi entah mana perginya masa pindah hari tuh. Saya ikut tutorial kat sini sikit-sikit. Selebihnya pandai-pandai sendiri jahit.


 Sekarang beg-beg plastik ASDA ke, Tesco ke, apa saja beg plastik dah ada rumah mereka sendiri :)


Pastu sempat juga siapkan bantal untuk mainan baby. Saya sengaja buat dua biji. Saya ikut tutorial kat sini. Tapi saiz bantal saya tu, saya tekap guna saiz pinggan je.

Good night baby. I love you.
 
Good night. I love you too... Mmmmmuuuaahhh...

3 comments:

Wan's Family @ Southampton,UK said...

nak satu bantal n tmpt plastik tu!!!..hihihihih

mrs plain-june said...

so very creative!!! cik abe suruh ju jahit hujung (kelim) baju dia dah 1week.. malasnya!!! beli mesin jahit pun dah sumbat masuk lemari.. hajat nak jual je mesin tu..

Dilla said...

ani: Insya-Allah, dah beli jarum baru nanti & ada masa boleh je saya jahitkan :)

Ju: Ju beli mesin jenis apa? Saya dah lama mengintai mesin jahit yg vogues tapi tak mampu nak beli :( riban2 pound.