Google Translator

Monday, October 6, 2008

Post-Raya

Hari Sabtu, 4 Oktober aku dah balik ke KL. Aku malas nak bersesak-sesak balik hari Ahad tu. Dengar kat berita semalam, Lebuhraya Karak tu sesak. Nasib baik la aku, suami & adik aku balik hari Sabtu tu. Dalam sejam lebih sikit dah sampai ke KL dari Raub. Oklah tu kan..

Sampai kat rumah, aku berperang dengan semutlah pulak. Aku jujurnya dah tak larat nak berperang dengan semut-semut ni. Dah letak racun semut, adalah dua tiga geng yang kojol. Pastu datang pulak geng semut lain. Tegar betul semut-semut ni. Macam Geng Mamak pulak. Rupanya masa aku takde kat rumah untuk membunuh mereka, semut-semut ni boleh pulak buat denai dari lubang mana entah ke bilik tidur aku. Huh!!! Sungguh menjengkelkan.

Jenguk ke dapur, adalah pulak becak air kat bawah sinki. Ni mesti kes air hujan meresap dari luar rumah. Yelah, rumah kos rendah kan, what do you expect? *kena lap la pulak*

Lepas Asar, aku ingat nak baring-baring kejap sebelum basuh baju. Yelah, dah 5 hari duduk kat kampung, aku tak mendobi pun. Alih-alih, suami aku beritahu dia dah masukkan baju-baju ke dalam mesin basuh dan mesin basuh tu dah memulakan operasi dobinya. Aduh! Terharunya aku. Aku betul-betul bersyukur dikurniakan Allah suami yang banyak membantu aku buat kerja-kerja rumah. Terima kasih Abang *I love U*

Cuma aku ni la kengkadang bila merajuk tu, teruslah mengalami memory lapse tentang kebaikan-kebaikan suami aku tu.

No comments: